Βημα πρώτο! : Αλλάξτε τα λάδια!
Οι περισσότεροι κατασκευαστές προτείνοην αλλαγή λαδιών κάθε 50 ώρες αν τα λάδια που χρησιμοποιήτε είναι απλά. Με καλύτερα συνθετικά μπορείτε να φθάσετε τις 100 ώρες. Αλλάόπως και να έχει και στις δύο περιπτώσεις καλύτερα να αλλάζονται τουλάχιστον μια φορά τον χρόνο, άσχετα με το πόσες ώρες έχει γράψει ο εξωλέμβιος κινητήρας.
Καλύτερα λοιπόν να αλλάζουμε το λάδι πριν την αποθήκευση του σκάφοους μας για τον χειμώνα. Φρέσκο λάδι ( αλλαγή) εξαφανίζει την υγρασία και τυχόν καυσιμο που μπορεί να εχει περάσει στο καρτερ, όπως και διάφορα κατάλοιπα. Πολλά προβλήματα μπορούν να δημιουργηθούν στον κινητήρα λόγω της αυξημένης στάθμης των λαδιών.
Στον δείκτη στάθμης λαδιου των εξωλεμβίων η στάθμη πρέπει να βρίσκεται στην μέση του δείκτη.
"
Βήμα δεύτερο: Αλλάξτε το λιπαντικό ( βαλβολίνες) στο κάτω μέρος του ποδιού.
Τώρα είναι η ώρα να αφαιρέσετε το παλιές βαλβολίνες και να προσθέσετε νέες. Συνθετικό λιπαντικό βοηθάει το κιβώτιο να μην αναπτύσσει μεγάλες θερμοκρασίες και επίσης είναι πιό ανθεκτικό στην υγρασία. Είναι λίγο πιό ακριβό αλλά αξίζει !
Βήμα τρίτο : Γεμίστε το σκάφος με φρέσκα καυσιμα!
Αυτό το βήμα είναι πολυ σπουδαίο . Τα περισσότερα προβλήματα στις τετράχρονες, προέρχονται από τα καύσιμα. Επειδή οι τετράχρονες χρησιμοποιούν λιγότερα καύσιμα, πολλοί προτιμούν να κρατήσουν την βενζίνη για τον επόμενο χρόνο, αλλά μην το κάνετε . Το καύσιμο δεν μπορεί να κρατήσει τόσο πολύ, χάνει τα οκτάνιά του στη διάρκεια του χειμώνα. Γιαυτό αδειάστε τα τεποζιτά σας όσο πιό πολύ μπορείτε στο τέλος του καλοκαιριού, βάλτε στο καύσιμο που έμεινε μέσα ένα σταθεροποιητή, και ξαναγεμίστε το την άνοιξη.
Για το τρέιλερ
Ελέγξτε αν τα ρουλεμάν του τρέιλερ είναι σε καλή κατάσταση. Δεν υπάρχει πιό πυληρή είκονα αό ένα σκάφος πάνω σε τρέιλερ στο οποίο του έχει φύγει ο τροχός. Είδικά όταν δείτε την ρόδα σας να σας προσπερνάει
Γρασάρετε τα ρουλεμάν. Αν έχετε μοντέλα με υγρή λίπανση, κοιτάξτε ώστε το ύψος του λαδιού να είναι μέχρι τη μέση στο ματάκι. Αλλάξτε το λάδι κάθε δύο χρόνια.
"
Βήμα δεύτερο: Αλλάξτε το λιπαντικό ( βαλβολίνες) στο κάτω μέρος του ποδιού.
Τώρα είναι η ώρα να αφαιρέσετε το παλιές βαλβολίνες και να προσθέσετε νέες. Συνθετικό λιπαντικό βοηθάει το κιβώτιο να μην αναπτύσσει μεγάλες θερμοκρασίες και επίσης είναι πιό ανθεκτικό στην υγρασία. Είναι λίγο πιό ακριβό αλλά αξίζει !
Βήμα τρίτο : Γεμίστε το σκάφος με φρέσκα καυσιμα!
Αυτό το βήμα είναι πολυ σπουδαίο . Τα περισσότερα προβλήματα στις τετράχρονες, προέρχονται από τα καύσιμα. Επειδή οι τετράχρονες χρησιμοποιούν λιγότερα καύσιμα, πολλοί προτιμούν να κρατήσουν την βενζίνη για τον επόμενο χρόνο, αλλά μην το κάνετε . Το καύσιμο δεν μπορεί να κρατήσει τόσο πολύ, χάνει τα οκτάνιά του στη διάρκεια του χειμώνα. Γιαυτό αδειάστε τα τεποζιτά σας όσο πιό πολύ μπορείτε στο τέλος του καλοκαιριού, βάλτε στο καύσιμο που έμεινε μέσα ένα σταθεροποιητή, και ξαναγεμίστε το την άνοιξη.
Βήμα τέταρτο:
Βγάλτε την προπέλλα!
Μην ξεχάσετε το μέρος της εξωλέμβιας σας που σπρώχνει όλο το σκάφος. Βάλτε γράσο στον άξονα. Ελέγξτε για τυχόν κτυπήματα . Αν είναι χτυπημένη, μπορεί να προξενεί κραδασμούς και θα προξενήσει σοβαρότερη ζημιά στο πόδι , ακόμη θα σας αυξήσει την κατανάλωση, και θα μειωθεί η ταχύτητά σας. Κατά την διάρκεια του χειμώνα έχετε όλο τον χρόνο να "φροντίστε" την προπέλλα σας.
Πέμπτο Βήμα!
Ελέγξτε τις μπαταρίες!
Σιγουρεψετε ότι οι μπαταρίες σας είναι φορτισμένες 100%. Είναι καλή ιδέα να τις βγάλετε εντελώς από το σκάφος και μιά φορά τον μήνα να τις φορτίζετε. . Μιά μόνιμα φορτισμένη μπαταρία έχει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής και ακόμη τις προστατευουμε από τυχόν πολύ χαμηλές θερμοκρασίες τον χειμώνα.
Μην ξεχάσετε το μέρος της εξωλέμβιας σας που σπρώχνει όλο το σκάφος. Βάλτε γράσο στον άξονα. Ελέγξτε για τυχόν κτυπήματα . Αν είναι χτυπημένη, μπορεί να προξενεί κραδασμούς και θα προξενήσει σοβαρότερη ζημιά στο πόδι , ακόμη θα σας αυξήσει την κατανάλωση, και θα μειωθεί η ταχύτητά σας. Κατά την διάρκεια του χειμώνα έχετε όλο τον χρόνο να "φροντίστε" την προπέλλα σας.
Ελέγξτε τις μπαταρίες!
Σιγουρεψετε ότι οι μπαταρίες σας είναι φορτισμένες 100%. Είναι καλή ιδέα να τις βγάλετε εντελώς από το σκάφος και μιά φορά τον μήνα να τις φορτίζετε. . Μιά μόνιμα φορτισμένη μπαταρία έχει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής και ακόμη τις προστατευουμε από τυχόν πολύ χαμηλές θερμοκρασίες τον χειμώνα.
Αν τις αφήσετε στο σκάφος , κλείσετε τον γενικό διακόπτη η ακόμη βγάλετε τον πόλο αν υπάρχουν οργανα συνδεδεμένα πριν τον γενικό.
Βήμα έκτο!
Γρασάρετε ότι γρασαδοράκια εχει ο κινητήρας σας. Συνήθως δεν τους δίνουμε σημασία , αλλά ο ρόλος τους είναι πολύ σπουδαίος.
Ελέξτε το συστημα ψύξης του κινητήρα πριν τον βγάλετε από το νερό, και ειδικά την άνοιξη, και σιγουρέψετε ότι αρκετό νερό ψύξης τρέχει από τον κινητήρα.
Βήμα έκτο!
Γρασάρετε ότι γρασαδοράκια εχει ο κινητήρας σας. Συνήθως δεν τους δίνουμε σημασία , αλλά ο ρόλος τους είναι πολύ σπουδαίος.
Ελέξτε το συστημα ψύξης του κινητήρα πριν τον βγάλετε από το νερό, και ειδικά την άνοιξη, και σιγουρέψετε ότι αρκετό νερό ψύξης τρέχει από τον κινητήρα.
Για το τρέιλερ
Ελέγξτε αν τα ρουλεμάν του τρέιλερ είναι σε καλή κατάσταση. Δεν υπάρχει πιό πυληρή είκονα αό ένα σκάφος πάνω σε τρέιλερ στο οποίο του έχει φύγει ο τροχός. Είδικά όταν δείτε την ρόδα σας να σας προσπερνάει
Γρασάρετε τα ρουλεμάν. Αν έχετε μοντέλα με υγρή λίπανση, κοιτάξτε ώστε το ύψος του λαδιού να είναι μέχρι τη μέση στο ματάκι. Αλλάξτε το λάδι κάθε δύο χρόνια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δεν επιτρέπονται νέα σχόλια.